Kva Liv Hilda gjer paa...

Detta aaret gaar eg pa Hald Internasjonale Senter der eg gaar paa linja Team Nettverk. No har eg byrja praksisperioden min og vil proeve aa fortelje litt om kva eg gjer her. Det hadde vore koseleg aa ha faatt litt meldinger paa kva som kan verte betre eller berre ei helsing.

lørdag, mars 25, 2006

Snufs...

Nå har vi forlatt Fandriana og alle lærerstudentene der. Det var skikkelig hardt å ta farvel med dem. Spesielt noen av dem jeg har fått mest kontakt med. Det som er ekstra ille er at jeg sannsynligvis ikke kommer til å treffe dem igjen i dette livet. For hvor stor sannsynlighet er det for at de kommer til å reise til Norge, eller at jeg kommer til å reise til Madagaskar mens de enda bor i Fandriana. Nesten lik null.
De siste tre ukene har vært skikkelig bra. Jeg har undervist med stor iver. Og laget danser til sterke verb på engelsk. Studentene har vært skikkelig engasjerte og morsomme. Spesielt gøy synes de det er om vi synger, eller om de får meg til å dumme meg ut. Som for eksempel da de prøvde ¨å lære meg en gassisk dans midt i en engelsktime. det tok helt av, og vi trengte en liten pause på å roe oss ned igjen. Ellers har jeg stort sett tilbragt tre timer hver søndag i kirka, uten å forstå noe som helst. Ikke alltid like givende, men det er vanligvis ett eller annet jeg kan holde på med. For eksempel lese i Bibelen eller gjøre grimaser til en unge som sitter foran meg. Nå på søndag var det ei lite jente som kom alene og satte seg ved siden av meg. Jeg hadde aldri sett henne før, men hun satt der under hele gudstjenesten. Hun var visstnok alene, men mer enn det forstod jeg ikke. Under auksjonen kjøpte jeg et kakastykke til henne. Da ble hun helt overlykkelig, og jeg kjente meg glad inni meg over å kunne glede noen med så lite.
Nå er vi i Antsirabe, og skal videre til Tana og Majunga. Gleder meg til ei uke på Shalom. Blir spennende å se hvordan arbeidet der fungerer, og hvordan det er i den delen av landet.
det er bare to og ei halvuke til jeg skal hjem. Deilig, men litt vemodig. Trives faktisk veldig godt her nå.
Og hvis det er noen som vet hva jeg skal studere til høsten, er det bare å si det til meg!

"Hanen stend på stabburshella... tralallala" (sundet kanon på avslutningsfesten vår)

PS: Gjett hva jeg fant på internatet her på tunet i Antsirabe? En sjakk matt- cd, og playbacken til Godteri og snacks. Spiren er verdensberømte på Madagaskar!!!

1 Comments:

Blogger VegårshEirik said...

jau Liv Hilda!!.. skjønner at du syns d e litt trist/vemodig å reise fra ein sånn plass...men nå ska du jo snart heim t VEGÅRSHEI!!!!

..ska bli gildt å treffe dæ igjen!!

2:20 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home