Kva Liv Hilda gjer paa...

Detta aaret gaar eg pa Hald Internasjonale Senter der eg gaar paa linja Team Nettverk. No har eg byrja praksisperioden min og vil proeve aa fortelje litt om kva eg gjer her. Det hadde vore koseleg aa ha faatt litt meldinger paa kva som kan verte betre eller berre ei helsing.

lørdag, april 08, 2006

Farvel Madagaskar

AAAA, dette har vaert ei deilig/kvalm uke. Vi har nemlig vaert med paa turne med misjonsbaaten Shalom. Heldigvis slapp jeg den verste sjosyken, men litt ble det jo.
Varmen var nok det som preget meg mest. Det var en heftig temperatur. Saa selv i stilleliggende stilling ble jeg gjennomvaat.
Vi fikk oppleve utrolig mye spennende og se litt av det "virkelige" misjonaerlivet. Blant annet besokte vi noen menigheter, skoler og ordforer.

I morgen kveld vender vi nesa hjemover mot Norge. Det blir koselig aa treffe venner og familie igjen. Men ogsaa litt rart aa reise fra Madagaskar. Jeg har jo tross alt vaert her i tre maaneder, og etter hvert begynt aa trives ganske godt. Tenk aa komme hjem uten at noen "bryr seg3: ingen som snur seg etter meg paa gata og roper "vahasa" eller som alltid gir meg det beste (plass ved bordet, mat som de egentlig ikke har raad til+++). Hvordan blir det aa komme hjem og oppleve prisene som skyhoye dersom et maaltid paa restaurant koster mer enn 35 kr? Og hva med aa sove lenger enn klokka 0700 nesten hver dag?

naa har jeg ogsaa sendt inn soknad til hva jeg skal neste aar. Men har enda ike bestemt meg helt. Tror nok det blir Oslo, men mer sikkert enn det er det ikke. Jeg sier ja takk til forslag eller meninger.

Saa til alle kjente og ukjente, venner og uvenner (haaper/tror ikke det er saa mange), gutter og jenter, gassere, nordmenn og brasilianere; ha ei fortsatt fin uke og maa Gud velsigne dere (som Han stadig vekk gjor med meg)!

Mimresang fra Shalom:
Gledens Herre, vaer vaar gjest
ved vaart bord i dag.
Gjor vaart maaltid til en fest
etter ditt behag.